Google Ads har ett brett utbud av olika annonseringsmöjligheter. Vi på Hälsinglands Mediabyrå är sedan 10 år tillbaka certifierade Google Partners och kan hjälpa dig att hitta rätt annonseringsverktyg för din verksamhet.
Textannonser
Googles klassiska textannonsering visas som vanliga sökresultat och består av en rubrik och beskrivning. Du bestämmer själv vilka sökord du vill synas på och sedan sker en budgivning i bland annonsörerna när en användare gör en sökning innehållandes ett av sökorden.
Remarketing
Med denna typ av annonsering riktas era annonser mot personer som redan besökt er webbplats och visat intresse för era tjänster eller produkter, vilket gör denna typ av annonsering både kostnadseffektiv och träffsäker.
Displayannonsering
Googles nätverk för displayannonsering når ut till drygt 90% av världens internetanvändare och ger dig möjlighet att visa annonser på över 2 miljoner olika webbplatser. Här kan du t.e.x. visa dina annonser för personer som besöker specifika webbplatser och som tillhör din målgrupp.
Google Shopping
Sedan några år tillbaka är det möjligt att annonsera med sina produkter direkt i Googles sökresultat, som ett digitalt skyltfönster. Denna typ av annonsering passar perfekt för dig som har en webbshop.